Overig

Waarom flyers voor je bedrijf wel degelijk nut hebben

dbhnederland.nl

Flyers hebben in de loop der jaren een slechte naam gekregen. Dat zijn toch die dingen iedereen weggooit?
Maar flyers zijn wel degelijk nuttig voor je bedrijf als je ze goed weet in te zetten. Je geeft eigenlijk een papieren visitekaartje mee. Dat valt hoe dan ook al meer op tussen alle digitale mail die tegenwoordig in overvloed in het gemiddelde digitale postvakje stroomt. Iets fysieks valt altijd meer op en is sowieso meer aanwezig. Je zal er dus meer mee opvallen dan wanneer je een mail met informatie de deur uit stuurt: het heeft een persoonlijke touch die steeds gewilder is in het bedrijfsleven. En nog een voordeel: flyers drukken hoeft ook niet duur te zijn. In dit artikel vertellen we je meer over het inzetten van flyers voor jouw bedrijf.

Een goed ontwerp

Flyers doen hun werk goed wanneer er goed over is nagedacht. Dat wil zeggen: er is nagedacht over het ontwerp van de folder. De informatie is duidelijk en goed zichtbaar met een design dat bij je past, of anders de huisstijl weergeeft. Deze informatie is bovendien kort maar krachtig, maar geeft de klant net voldoende informatie om meer over het bedrijf te weten komen. Zo kan je klanten over de streep halen op het moment dat ze nog twijfelen tussen de unique selling points van jouw bedrijf en dat van de concurrent. En flyers kosten over het algemeen vrijwel niets, dus dat is een investering die je snel weer kan terugverdienen. 

De kosten


Flyers werken pas effectief op het moment dat je ze met vele exemplaren uit kan delen. De bedrijven die flyers drukken weten dat ook, en daarom houden ze de kosten van het printen van flyers laag. Soms kost het drukken van flyers maar een cent of twee per stuk. Je hebt misschien wel nog iemand nodig die de flyer voor je maakt. Maar een goede professional heeft dat binnen een paar uur voor je gepiept. Dat kost meestal niet meer dan een handjevol tientjes, of iets daarboven. Dat mag de pret niet drukken als je in het vooruitzicht kan stellen dat je met die flyers vele, goedbetaalde klanten kan binnenhalen.